Chrono24 vreemde twist bij berichten over horloge

Ik snap het niet, je zoekt de goedkoopste van de goedkoopste aanbieder bestookt hem vervolgens met een spervuur aan vragen en vindt het dan vreemd dat die beste man er geen uren tijd insteekt en je vriendelijk verzoekt ergens anders te gaan kopen.
Besef nu eens dat alles zijn prijs heeft en als je al die aandacht en service wilt hebben ga dan gewoon naar de dealer en betaal de prijs die ervoor staat.
Stoere reactie van die man, TOP.

5 likes

Jajaja dames en heren :sunglasses:

Ik zou het een beetje zien als een auto uit Duitsland halen. Een stuk goedkoper, maar je moet je wel even inlezen en jezelf redden als je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.
Alle vragen over grijs kan je met wat simpel google werk ook al vinden. Ik snap dat zo’n dealer daar niet echt op zit te wachten (zeker als je nog al agressief overkomt met leestekens) terwijl hij minder verdient op deze Omega dan juwelier met een TW Steel voor volle pond. Hoewel het heel veel geld is, maar ik kan me voorstellen dat zo’n verkoper zich ook achter de oren krabbelt als je voor zo’n groot bedrag je huiswerk niet doet en met allerlei (voor hem) simpele vragen komt.
Als je er een echt goed gevoel bij wil hebben ga dan naar S&C - dan weet je dat het goed zit en kan je lekker een paar uur als een vorst genieten van het aankoopproces - daar is niets mis mee.

2 likes

joh heel simpel ik ken de markt niet hij gebruikt alleen stock foto’s en vroeg er dus het fijne van … had anders kunnen aanpakken …zelf onderzoek etc etc of nonchalant kopen en houding we zien wel… zo ben ik niet ik ben direct stel vragen als ik ze niet weet en ik vertrouw erop dat ik zeker bij zo n dure transactie gewoon antwoord krijg. als hij daar niet van gediend is dan is dat zijn goed recht maar dan moet ie niet zeggen dat vragen welkom zijn . als hij gewoon de foto’s in orde had op zijn advertentie dan scheelde dat al de helft van de vragen. daarnaast zijn er veel die die prijs aanbieden dus hij is niet de enige waar ik terecht kan … ik ben er niet rouwig om hoor genoeg aanbod …is het niet vandaag dan wel een andere keer. Beetje op je hoede moet je tegenwoordig gewoon zijn!

2 likes

Je bent een kritische consument. Maar als je het nu - na Alle nuances van de luitjes hier- nog niet snapt…imageimagek

1 like

waarom? aandacht ? service ? uren besteden? aantal hier kunne ook overdrijven zeg :thinking::face_with_raised_eyebrow: vraag jij nooit en koop je alles in de winkel…? iemand zei hier ook voor een dubbeltje op de 1e rij dan krijg je dat…nou zo goedkoop is het allemaal niet. je leest juist hier ook dat het goedkoper kan en dat er niks mis is met grijze handel … maar vragen stellen is dus verboden… beetje aparte manier van denken. voordeel is dat sommige wel nuttig info geven dus die hoef ik dan bij een volgende transactie niet meer te vragen … zo leer ik nog eens wat hier. :wink:

2 likes

Onno, als jij naar de dealer hetzelfde was als nu hier op het forum begrijp ik de dealer heel goed.
Korte zinnen, onjuiste conclusies, en het alleen maar willen halen van eigen gelijk.

1 like

Daaaarrrrrrrrrrrrrr zijn er hier wel meer van :wink:

2 likes

ja nu weten we het wel dealer is stoer en ik ben kritisch… laten we maar erop houden dat iedereen anders is en ook reageert. ik weet wat ik subtieler kan doen en weet over aantal zaken meer …prima .als je goed leest ben ik helemaal niet uit op mijn gelijk …apart hoe alles vervormt wordt door iedereen weer op een andere manier

Zeker, terwijl toch bekend kan worden verondersteld dat alleen ik gelijk heb.

1 like

Weet ik niet, weet ik niet…

Dans gewoon de twist, dat werkt heilzaam en voelt men zich
snel weer beter :+1:

Maar goed, dit hele voorval is heel normaal.
Een verkoper denkt; als een klant in het begin lastig is
is deze dat vaak na de koop ook.
Dus dumpen en klaar.

We hoeven hierover niet langer door te gaan.
Ik denk dat het allemaal wel duidelijk is.
Met uw welnemen :grin:

3 likes

Ah, onze forumdichter.

1 like

Omdat iedereen zijn zegje wil doen…
Komt vaak voor op dit forum.

Men valt in herhaling en valt hiermee elkaar bij. Is goed voor de groepsbinding, minder voor de individu.

Gewoon stoppen met reageren en je lering trekken uit de informatieve berichten!

Grijze dealers worden in stand gehouden door de AD’s dus zijn zeker niet slecht. Zij hebben de mogelijkheid om de horloges goedkoper aan te bieden. Volgende keer in deze omstandigheden even het horloge posten op het forum. Dan wordt er kritisch naar gekeken en krijg je live feedback.

Succes!

4 likes

nogmaals grijze vragen verhaal die vraag stel ik hier en niet aan die verkoper daar heb ik nu ook antwoord op. kan alles wel zelf googlen maar daar is forum toch voor?

Ik neem nog een slok wijn. Ik doe nu, waarvan ik @anon50762135EV met regelmaat beschuldig. Mea Culpa.

2 likes

En nog steeds is het mysterie van de grijze dealer niet opgelost! :face_with_monocle:

1 like

Ik ben er zeker van dat de TS naar tevredenheid iets zal vinden.
En ja, de weg is vaak lang in het metier maar, da’s nu juist de jeux.

Een goede nacht allen! :kissing:

Ik ken de markt ook enkel als consument. Je moet primair vertrouwen hebben bij wie je koopt. Als dat niet na te gaan is, moet je terugvallen op de bescherming die je kan genieten door te kiezen voor een trusted checkout en/of een betaling met creditcard of PayPal. Dat een grijze handelaar stock foto’s gebruikt is bepaald niet ongewoon & mag ook van Chrono24. Het is voor jou een duur horloge. Dat begrijp ik. Hij biedt jou een hoge korting & levert een beperkte service in de zin van het beantwoorden van vragen. Dat is de prijs die jij betaalt voor je korting. Zou win/win moeten zijn.

@HorloG maakt hier een opmerking die ik duidelijk herken: "Overigens, is er een soort algemene regel in de handel, hoe meer vragen iemand stelt des te kleiner is de kans dat je er iets aan verkoopt."
Het zou met niet verbazen als een geroutineerde grijze handelaar dit ook weet & daarnaar handelt.

4 likes

De marges liggen heel.erg hoog, tot wel 40%. Daarom kan een persoon zonder overhead (dus zonder pand bijvoorbeeld), een horloge zo laag aanbieden. Rationeel lastig te begrijpen in eerste instantie.

1 like

Ik kijk uit naar je NA topic :wink::+1: