Chrono24 vreemde twist bij berichten over horloge

wat zijn jullie ervaringen op chrono24 …zijn deze wel betrouwbaar …ervaring delen met een verkoper op chrono24.

ik heb een seamaster 300 uit 2018 op het oog …een nieuwe uit 2018 dus…
nou staan er best wat verschillde prijzen dus ik snap niet hoe sommige handelaren die horloges zo goedkoop kunnen aanbieden. iemand een idee?
in winkel staan ze voor 5500 en dan is de laagste 3800 uit Duitsland…
ook hier in de winkel erover negonnen en daar zeggen ze dat daar wat mis mee is omdat het vaak geen officiele Omega dealer is. het zgn grijze circuit? is dat perse slecht ???
bij de advertentie staat bv : Neu - ungetragen.Mit Original Box und Zertifikat.Mit internationale Hersteller Garantie (EU Konzessionär) ab dem 08/05/2018. …in ieder geval lijkt betrouwbaar. ook 100% goede transacties op hun naam…zo;n 191 keer
Ik wilde gewoon wat meer erover weten dus vroeg AAN DE DUITSE VERKOPER wat vragen ; of plastic seal er nog op zat ,hoe ze zo laag kunnen aanbieden , of ie daar ook echt op voorraad ligt . vragen werden ook allemaal netjes beantwoord doo r verkoper …ik vroeg dus nog een laatste vraag>>

one more question does the watch come with an official !! omega dealer stamp in case of garantee? and why is the warranty (EU concessionaire) dated from 08/05/2018. and not 1 june for example in case i buy ?? could y please explain. regards Onno

Herr Onno kaufen Sie bitte wo anders. Ich verkaufe Die Omega nicht an Sie.
Bitte um Verständnis.
Mit freundlichen Grüßen
M. Basic
Uhrmacherhandwerk

krijg ik dit als antwoord , hij wil hem niet meer aan mij verkopen?.. schiet mij maar lek>>

stuur ik weer een email terug waar dit op slaat of hij kan toelichten …geen antwoord natuurlijjk krijg ik paar uur later wel alle foto’s van die klok( had daar eerder om gevraagd) omdat er alleen stock foto’s geplaatst waren

voor de rest geen uitleg

denken jullie is dit te vertrouwen? en waarom kapt ie de boel af als je vraagt naar dealer stamp??
ik ken dit wereldje niet zo en vraag me af of het uitmaakt of je perse bij een officiele dealer een horloge moet kopen ivm internationale garantie?
kan je ergens checken of klok niet gejat is ofzo?
weet iemand wat hierachter kan liggen… of vraag ik gewoon teveel en is ie moe van vragen en heeft hij het gevoel dat ik hem niet vertrouw ?

Als je de arme man net zoveel vragen hebt gesteld als in dit topic, kan ik zijn reactie wel begrijpen :roll_eyes:

44 likes

Hij geeft netjes antwoord, maar op een bepaald moment is het wel klaar.
Als je het niet vertrouwt, niet doen; maar het grijze circuit heeft soms mooi deals te bieden.

7 likes

Kan zijn reactie ook wel begrijpen, de man krijgt waarschijnlijk talloze mails met vragen van mensen die uiteindelijk toch niet kopen. Als hij 191 horloges heeft verkocht en 100% tevreden reacties heeft, wat wil je dan nog meer? Als je het niet vertrouwt, koop dan bij de juwelier op de hoek en betaal de adviesprijs.

11 likes

Ligt toch echt aan jezelf!

Als je je sinds je lidmaatschap op dit forum hier had ingelezen over grijze handelaren en internationale garantie had je je veel moeite kunnen besparen.

5 likes

serieus …hoop geld ik ben onbekend op dit terrein dus stel wat vragen… ook omdat ik niet de echte foto’s van de klok zelf zag … hij gebruikte stock foto’s

en omdat de winkel begon over dat het allemaal zwendel praktijken vaak zijn …vraag ik naar de garantie…

tsja … is niet iets wat ik dagelijks doe een onbekende zoveel geld geven . mag best kritisch zijn … zijn adres is verder ook niet bekend.

ja als … heb ik dus niet gedaan . sorry daarvoor …maar jij mag als je wilt me best iets toelichten hoe dat zit

Ik vind het eerlijk gezegd wel stoer :smile:

13 likes

Daarnaast als de dealer ook een thrusted checkout heeft, en een thrusted dealer is met genoeg recensies dan kan er relatief weinig mis gaan. Als je dan ook nog eens via een creditcard betaald dan zit je helemaal safe.

Uitroeptekens midden in een zin… heb je nog meer redenen nodig om niet te verkopen? :stuck_out_tongue_closed_eyes:.

6 likes

ja haha en dan erna wel de orginele foto’s sturen …

joh te weinig ervaring hiermee en daarom veel vragen moet kunnen vind ik.
maar iedereen denkt daar weer anders over .

1 like

En hij staat nu op gereserveerd… dus belangstelling genoeg vermoed ik.

1 like

Waarschijnlijk iemand van het forum hier

9 likes

Ergens snap ik dit niet. Het gaat tenslotte om een flink bedrag en dan zou je niet al je vragen kunnen stellen?

nou duidelijk deze beginner had niet zoveel vragen moeten stellen … beetje ook door wat de winkel zei dat dat onmogelijk is en bla bla bla …ik denk ik stel ze gewoon en idd als ik zo terug lees dan kan dat verkeerd over komen…

bedankt voor de spiegel voorhouden mensen… !! :wink:

4 likes

Vragen is niet erg, je koopt geen pakje boter.

Maar het hangt er wel vanaf wat je precies vraagt. Ik kan mij voorstellen dat je door je vragen wel wat irritatie hebt opgewekt omdat je twijfelde aan de echtheid. Als de juwelier thrusted chrono dealer is, veel recensies heeft kan je er wel vanuit gaan dat het prima in orde is.

1 like

Ja wel, maar als de koper zijn huiswerk had gedaan, in plaats van paniekerend een spervuur van vragen af te vuren op basis van een evenmin doorwrocht advies van de dorpsjuwelier die blijkbaar ook niet weet waar die het over heeft, was de verkoper het ook niet beu geworden…

2 likes

Ik heb hier ook vaak gelezen dat als de prijs te mooi is om waar te zijn,… Nu is dit een hele scherpe prijs en snap ik waarom ts er twijfels bij heeft

2 likes

Gaat wel over de toon van de vragen. Nadat ik op marktplaats diverse vragen had beanwoord de vragensteller stelde dat hij vermoedde dat ik wat achterhield, heb ik hem ook medegedeeld dat ik aan hem niet verkocht. Ik heb geen behoefte aan onbeleefde zeurpieten.

2 likes

ik had het anders kunnen verwoorden inderdaad maar de verkoper mag zich ook iets anders opstellen … moet ie niet zeggen als je vragen hebt dan hoor ik het wel…
maar goed ik kan niet in iemand anders zijn hoofd kijken en daarnaast blijft hoop geld …misschien voor anderen niet. ik lees ook hier op forum dat trusted bij chrono24 niet heel veel zegt dat chrono24 ook weinig doet aan als transactie geschillen.

1 like