Chrono24 vreemde twist bij berichten over horloge

Als je het allemaal niet vertrouwt beste onno11, koop dan bij de juwelier om de hoek. Die zal met plezier al jouw vragen beantwoorden, netjes het pasje afstempelen en een grotere winst in zijn zak steken.

Heb je dan te klagen, kan je gewoon bij hem binnen stappen…

1 like

Beetje kort door de bocht en een goede hulp wb het forum spirit :+1:

ja dit slaat dus weer nergens op. mag zeker niks vragen en de manier waarop ik het heb gedaan kan wellicht beter maar hij zei zelf ook als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel… en dan begin ik over dealer stamp of die er ook bij zit dan is de maat vol… tsja ik vind dat wel raar …

die datum bijv waarom is die al getekend van 8-5 en niet bv 1 juni op dag dat je wil kopen.

Het is simpel, hij heeft een andere belangstellende die geen vragen (meer) heeft en bod heeft gedaan…

die datum bijv waarom is die al getekend van 8-5 en niet bv 1 juni op dag dat je wil kopen.

Omdat het een grijze dealer is. Die koopt ze op een bepaalde dag in (van een authorized dealer die zijn verkoopscijfers wenst op te vijzen bijvoorbeeld) en biedt die daarna te koop aan. Liever heb je dan een pasje welke op datum is gezet, dan een leeg pasje (wat nog wil voorvallen, maar dan in de lagere prijsklasses)

4 likes

kijk daar heb ik nou wat aan aan zo n antwoord … bedankt

4 likes

Ik zou winkels/verkopers niet al te veel vertrouwen in dit geval. Het is de slager vragen of je vlees bij hem moet kopen of in de supermarkt…

Op zich stel je best wat relevante vragen maar kijk ook naar de waarde van zijn reputatie. Chrono24 heeft veel te verliezen met niet juiste praktijken en de dealer zijn reputatie.

Reputatie komt te voet en gaat te paard :wink:

Als een verkoper zoveel mails met zoveel vragen over een horloge krijgt zou het ook kunnen zijn dat hij überhaupt niet de moeite heeft genomen zijn advertentie tekst goed in te vullen; waarom kleur wijzerplaat fout invullen? Waarom diameter niet invullen? Waarom niet aangeven (als het niet op de vaak beknopte foto’s niet te zien is) of er extra schakels bijzitten… Ook de verkoper heeft boter op zijn hoofd. Gaan de zaken goed dan nemen ze de moeite niet, gaat het minder dan moet je medelijden en begrip hebben.

Geen goed gevoel? Vooral rustig verder kijken.

2 likes

is het niet raar dat hij dat ding zo goedkoop kan aanbieden?
zijn reactie was dat ie liever minder pakt op de klok maar meer omzet.
hij betaalt ook aan chrono24 een fee …vraag me af hoe veel winst di edan nog kan maken…

Waarom vraag je hem dat? Zou ik ook sikkeneurig van worden.

6 likes

Dat moet ie voor zichzelf uitmaken natuurlijk. Arm zal ie er niet van worden :sweat_smile:
Als hij door veel af te nemen scherpe prijzen kan krijgen, en liever niet (te) lang met overtollige stock blijft zitten, dan kan dat een manier zijn.

Of je pakt 5x 300 op een klok, of 3x 500 (en op de overige 2 pak je quasi niets). Resultaat is hetzelfde.

ik was gewoon nieuwsgierig , en dat zei ik ook tegen hem. aan zijn reactie en zijn smilie erbij vond die dat dan weer niet erg.

Je kunt natuurlijk niet verwachten dat hij jou uitgebreid uit de doeken doet hoe hij zijn zaakjes regelt. Grijze handelaars bestaan bij de gratie dat zij moeilijk verkoopbare modellen wel kunnen verkopen met grote kortingen, daar waar een officiële dealer dat niet mag.

Overigens, is er een soort algemene regel in de handel, hoe meer vragen iemand stelt des te kleiner is de kans dat je er iets aan verkoopt.

5 likes

Die smile kan veel betekenen. Ik blijf ook lang beleefd. Het is m.i. een vraag die ook kan suggereren dat hij niet betrouwbaar is.

1 like

Dergelijke dealers willen veel en snel handelen. Minder marge dus minder aandacht. Zo simpel is het denk ik.

Of je het handig is om zoveel vragen bij verkoper neer te leggen betwijfel ik.

Maar ik verbaas me over de reacties hier. Ts stelt zijn vragen nu hier. beantwoording van zijn vragen zie ik bijna niet. Daar is het forum toch voor?

1 like

Tja, de grijze handelaar kent de waarde van zijn koopwaar. Dat de datum niet die van vandaag is, komt omdat hij hem op die eerder genoemde datum bij de AD heeft gekocht. Volstrekt normaal. En dat hij dan zegt: niet aan u, is zijn goed recht. Je acties creëren reacties. Als je had anders had aangepakt, was je nu de koper geweest.

Ik heb zelf ook wel eens een koper gehad die me figuurlijk het bloed onder de nagels weghaalde. Wat was mijn laagste prijs, waarom verkocht ik hem eigenlijk, was hij wel zo als ik beschreven had, waren het oude of recente foto’s, waren het wel foto’s van mijn horloge, kon hij 3 grote foto’s krijgen van het horloge van 6 kanten… Toen heb ik hem verteld dat, als hij aan mijn integriteit twijfelde, hij geen zaken met me moest doen. Toen hij vroeg wat ik daarmee bedoelde, heb ik hem verteld, uiterst beleefd, dat iedere andere verkoper mijn voorkeur genoot & dat ik klaar was met het geheel. Het moet wel leuk blijven :wink:

9 likes

:joy::joy:

Edit: deze grap ging kennelijk langs me heen…

Ik doe een stuk liever zaken met een trusted dealer op Chrono24 dan met Catawiki…